fredag 4 maj 2012

Det här med signaler

Tjejer: Hur bra uppfattar ni killars signaler?
Killar: Hur bra uppfattar ni tjejers signaler?
Tänk efter..

Jag måste helt ärligt säga, att vissa killar är lättlästa på sättet att bete sig, medan andra verkligen är svåra. Vissa kan säga en sak, och mena en annan, göra en sak, och mena en helt annan. För den killen kan handhållning betyda exakt ingenting, medan det betyder allt för en tjej.

Jag tänkte på detta idag när jag umgicks med mina vänner och min bästa väns kille. Hon och han har det inte lätt. De har varit tillsammans i två månader och de är båda väldigt blyga vilket gör att de inte kommit så långt i sitt förhållande, men jag tycker det är gulligt. Eftersom ett förhållande handlar om mer än bara sex. Jag tycker att det är gulligt att han inte pressar henne eller tvärt om. De tar det som de kommer.

Anyway, min sak jag ville få fram är att vissa är så himla svårtydda. Jag stör mig enormt på detta och jag är inte den ända antar jag, jag menar, vem vill inte veta vad någon som man är intresserad av tycker? Alla sänder ut olika signaler och alla sänder ut dem olika bra. Jag önskar bara att alla kunde säga de dem vill säga, mycket enklare, vare sig det är med tal eller rörelser!

Därför mitt råd är, säg alltid vad du tycker om någon frågar, det blir så himla mycket lättare. Och lek aldrig med någons känslor. Det gör ont..

/Anonym

1 kommentar:

  1. Hejhej! Fattar precis vad du menar. Jag känner en kille som är typ skitsnygg, och vi har typ pratat lite o sånt. Han gjorde slut med sin flickvän för några månader sedan, och är (tyvärr) en av skolans populäraste (och snyggaste) killar.. Han är även två år äldre än mig, då jag nu går i sjuan och han i nian. Vissa av mina kompisar säger typ: Det kommer aldrig bli ni! och han är för gammal, medan en av mina andra kompisar (som dejtar en kille i nian och hon går i min klass) hela tiden petar till mig och sånt nät han går förbi, och som säger till mig att våga satsa! Och ibland när jag pratar med denna kille (som går i samma sport som mig, och samma lag fast i en annan åldersgrupp då) så kan jag tycka att han kollar annorlunda på mig än på dem andra, och det säger även den där kompisen då, medan han ibland kan kolla på mig som om jag inte betydde ett skit för honom. Helt förvirrad alltså.. Aja.. Han slutar ändå nian snart, och då kommer jag säkert ändå aldrig höra av honom igen.. Synd..

    Kram Felicia från www.justindbnoveller.bloggplatsen.se

    SvaraRadera