lördag 5 maj 2012

"Kan du inte visa hela dig"

"Kan du inte stå upp och visa hela dig?"
Det får jag ofta höra när jag har webbkameran på för en kille. Får ni det? Eller ni kanske får höra, "visa magen" "visa rumpan" "visa brösten" och killar kanske till och med får höra "visa kuken" etc.

Jag personligen tycker att det är så jävla irriterande. Jag är en människa precis som alla andra. Jag har två ben, två armar en mage, en rumpa, två bröst.. ja vad är skillnaden på mig, varför ska jag ställa mig upp och visa mig för.. det räcker väl med ansiktet, då resten av kroppen förmodligen ser ut som vilken tjej som helst, kanske lite mulligare, kanske lite smalare, beroende på vilken person du jämför med!

Jag tycker det är förnedrande att höra den meningen, eftersom den oftast har massor av följdfrågor, som "Visa bhn" "visa trosorna".. Jag är inget sexobjekt. Vill du se en tjejs trosor eller bh, skaffa då en tjej i verkligheten. Då har du till och med chansen att röra hennes bh eller trosor.

Att människor dessutom är så korkade att de ställer upp på att visa UTAN bh eller trosor eller kalsonger eller vad det nu är. Det är de dummaste jag vet. Varför utsätta er själva för att bli sedd som ett sexobjekt? Varför utsätta er själva för att bli kallade saker, saker som inte är snälla.

Jag är 16 år. Det är väl meningen att man ska undersöka och utforska då. Men bara för att jag är 16 betyder det inte att jag visar mig själv i bh eller trosor för någon främling via internet. Jag har väl försjutton lite självrespekt. Ursäkta om jag verkar sur eller arg. Men jag är verkligen irriterad på denna fråga nu, för redan idag så har "bara" 5 personer frågat samma fråga - den här frågan som jag nu argumenterar emot.

För guds skull flickor och pojkar, visa att ni har självrespekt och gör ej detta i webbkamera för andra. Visa att du inte är som alla andra. För när personen fått se vad den vill se, tror du då den stannar kvar?

Kommentera, följ & sprid bloggen..
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar